Reisdag naar Wellington 11 december 2015

11 december 2015 - Wellington (camping), Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we verder door richting Wellington waar we twee nachten op verschillende campings zullen verblijven waarvan 1 bij de Ferry, zondag gaan we oversteken naar het Zuidereiland.

De dag begint weer stralend en de “witte berg” reist een hele poos met ons mee, totdat we echt afbuigen naar het zuiden en dan is ie verdwenen. Het is een dikke 300 kilometer dus we kunnen nog even. De omgeving gaat ook gauw veranderen naar wat meer platteland. In Otaki gaan we even van de weg af om naar het strand van de Tasman Sea te rijden. We hadden een heel mooi strand verwacht met een wilde zee en hoge golven, maar dat is niet zo. Het strand is smal en er liggen heel veel takken (?) op. De zee is behoorlijk rustig. De dorpen en kleine steden waar we door rijden doen een beetje amerikaans aan. Een soort Main Street met aan weerzijden winkels en parkeerplaatsen.

In de middag komen we aan bij de camping in Lower Hutt bij Wellington. Het weer verandert,  het raakt zwaarbewolkt. En de camping staat letterlijk middenin een bedrijvenpark/industrieterrein. Wat een desillusie vergeleken met de andere campings die we hebben gehad. Blij dat we hier maar 1 nacht staan. Het is ons helaas niet gelukt een tour over de Lord of the Rings te kunnen boeken. Beide dagdelen blijken nu vol te zitten, helaas, helaas..!! Daar hadden we toch iets eerder bij moeten zijn. Dan plannen we maar in om morgen naar Weta Cave (een soort filmstudio waar de maskers enz gemaakt worden voor o.a.  The Lord maar ook voor Avatar) te gaan en naar Te Papa museum. Hier hebben ze ook veel te vertellen over The Lord en over de Maori.

We gaan eerst nog maar eens naar de Pack n Save. Als je praat over een supermarkt, deze is zo groot en doet onmiddellijk aan de Makro denken. Echt een paradijs voor jou, Alex ;-) ! Veel goedkoper ook dan de andere supermarkten die we tot nu toe hebben gehad. Er valt hier zoveel te kopen, we worden er helemaal hebberig van. We slaan nu ook maar een voorraadje in, zodat we nu even een flink aantal dagen niet weer naar de supermarkt hoeven te gaan.

We gaan weer lekker bbq-en . Na het eten zitten we bij de camper en als we een koekje eten komt er een legertje eenden aan die gewoon naast de stoel  zitten. Eentje tikt er zelfs met z’n snavel tegen mijn broek en voet aan. Bang zijn ze hier zeker niet!

We zitten later nog even in de zaal voor internet om nog wat voor de komende dagen uit te zoeken. We gaan zeker op tijd naar bed vanavond.

1. Pa en Ma:
    11 december 2015
    Snap er niets van. Al onze reacties worden niet geplaatst en ik doe precies hetzelfde als die ene keer dat hij wel geplaatst werd. Leuk die verhalen en jullie zien veel. Knap dat je dat zo opschrijven kunt. Jullie maken zo veel kilometers. Al een beetje over de jet-lag heen? Als deze ook niet geplaatst wordt stop ik ermee.